(schema pictorgram)
Vervroeger | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Veer binnen in | |||||||
Merk | Typenummer | C | D | Cilinderinhoud (motor code) | code | lengte (mm) | Diameter (mm) |
Ducelier | C040 | D028 | 954cc (C1A) | ||||
Bosch | C040 | D028 | 954cc (C1A) | ||||
Ducelier | 525551B | C041 | D029 | 1124cc (H1A) | |||
Bosch | 0 237 009 601 | C041 | D029 | 1124cc (H1A) | 3113 - 110 | ||
Magnetti | SE107B | C041 | D029 | 1124cc (H1A) | |||
Ducelier | C042 | D030 | 1360cc | ||||
Bosch | C042 | D030 | 1360cc | ||||
Ducelier | C043 | D037 | 1294cc (AX SPORT Phase 1) | ||||
Bosch | C043 | D037 | 1294cc (AX SPORT Phase 1) | ||||
Ducelier | C045 | D031 | 954cc (C3A) | ||||
Bosch | C045 | D031 | 954cc (C3A) | ||||
Ducelier | 2525 659 | C048 | D034 | 1124cc (H1B) | 5o6o | ||
Bosch | C048 | D034 | 1124cc (H1B) | ||||
Ducelier | C049 | D035 | 1360cc (K1B) | ||||
Bosch | C049 | D035 | 1360cc (K1B) | ||||
Ducelier | 2525680A | C052 | D039 | 1360cc (K2B) | |||
Bosch | C052 | D039 | 1360cc (K2B) | ||||
Ducelier | 2525651A | C052 | D041 | 1360cc (K2A) | |||
Bosch | 0237009620 | C052 | D041 | 1360cc (K2A) | |||
Ducelier | C055 | D043 | 1360cc (KDZ) | ||||
Bosch | 0 237 009 615 | C055 | D043 | 1360cc (KDZ) | 3161 - 126 | ||
Ducelier | 2525 753 | C060 | D049 | 1360cc (KDY) | 10o3011o30 | ||
Bosch | 0 237 009 624 | C060 | D049 | 1360cc (KDY) | 3185 - 126 | 25mm | 1,75mm |
Ducelier | 2525 756 | C061 | D046 | 1124cc (HDZ) | 6o307o30 | 22mm | 1,50mm |
Bosch | 0 237 009 621 | C061 | D046 | 1124cc (HDZ) | 3177 - 110 | 32mm | 1,35mm |
Ducelier | C068 | D047 | 1360cc (K2D) | ||||
Bosch | C068 | D047 | 1360cc (K2D) | ||||
Bosch | 3171 - 1101) |
Op typenummer en vervroeger na komen alle gegevens uit de werkplaatshandboeken. In de praktijk blijken de typenummers in de werkplaatshandboeken veelal foutief te zijn. Vandaar dat deze zijn weggelaten en enkel zijn ingevuld op basis van wat er op de stroomverdeler zelf staat.
De code van de vervroeger is wat er op het stangetje staat.
Hieronder volgt een korte uitleg hoe de Stroomverdeler uit een AX te demonteren is.
Als je de stroomverdeler wilt demonteren om te vervangen voor een andere houdt dan in gedachte dat je de onsteking weer op tijd moet zetten. Hiervoor dien je in het bezit te zijn van een stroboscoop.
Benodigd:
Stappenplan:
Hieronder volgt een korte uitleg hoe de Stroomverdeler in een AX te monteren is.
(uitleg)
Aan de stroomverdeler zelf valt weinig te controleren en in de praktijk gaan deze niet zo snel kapot. Wat er wel te testen is dat is de vacuüm vervroeger welke zich als een soort “paddestoel” op de stroomverdeler bevindt.
Om de vacuüm vervroeger te testen zuig je aan het tuitje. Kun je blijven zuigen dan is hij lek, kun je op een gegeven moment niet meer verder en kan je je tong (door de vacuüm) aan het tuitje laten hangen dan is deze goed.
(stroomverdelers van binnen)